Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


esmaspäev, mai 15, 2006

Kinos veel ei jookse

Valmimas on uus Eesti põnevusfilmide triloogia "Optimumi otsinguil"! Siit võite endale laadida triloogia esimese osa, tööpealkirjaga movie_100_200.mpeg.

Millega on tegemist? Olen evolutsiooniliste algoritmide raames optimeerimas ühte funktsiooni. Matemaatikutele ütlen, et see funktsioon on [-5; 5]3 -> R. Teistele, et funktsioon saab sisse x, y ja z ning annab välja ühe arvu. Minu ülesandeks on leida need x, y ja z nii, et see arv oleks võimalikult väike. Funktsioonist endast ma mitte midagi ei tea, saan sinna ainult väärtusi sisse sööta ja vaadata, mis välja tuleb.

Ja video? Niimoodi näeb selle funktsiooni graafik välja, kui alt keskelt vasakule ja paremale jooksevad teljed x ja y, alla jookseb funktsiooni väärtuse telg (negatiivsed väärtused üleval, ärge neid telgedele kirjutatud numbreid uskuge) ja z telg on asetatud ajateljele. Piltlikult öeldes on ülesandeks leida võimalikult kõrge tipp.

Miks ma selle video üldse tegin? Mind häiris natuke, et ma ei teadnud sellest funktsioonist suurt midagi. Tahtsin olla veendunud, et minu algoritmid leidsid tõepoolest selle õige optimumi. Veendusin. Nüüd tuleb vajalik jutt paberile panna. Olgu öeldud, et selle video tegemine ja otsinguruumi "vaatamine" polnud absoluutselt vajalik.

P.S. Ma tean, et tegelikult on tegemist AVI DivX formaadis oleva videoklipiga, aga noh, juhtus, tänapäevased videomängijad ei tohiks sellistest pisidetailidest segadusse sattuda.

Lugejakirjad:

Anonymous Anonüümne:

Vau! Aga selliseid on Sulle ju lapsest saati meeldinud teha.... või olid need mingid muud asjad???? Kole ja samas uhke on tõdeda, et minu laps on minust mõneski asjas absoluutselt targem, ja pildi järgi otsustades, ka osavam. Pealkirja lugesin algul ka valesti :"Oopiumi otsinguil", ja kohe võpatasin, et mis värk nüüd.....

mai 15, 2006 7:12 PM  
Blogger Sverik:

Mmm... ma ei tea üldse, millest sa räägid, nii et ilmselt siis olid need mingid muud asjad. Põnev muidugi, et mis asjad need siis olid, mis sulle sarnased tundusid?

mai 15, 2006 8:51 PM  
Anonymous Anonüümne:

Inglismannide keeles on see nimetus vist SCREENSAVER?

mai 16, 2006 11:36 AM  
Anonymous Anonüümne:

Ootan kannatamatult selleteemalist täispikka filmi, et see oma arvutile ekraani säästma panna :)

mai 16, 2006 12:00 PM  
Blogger Sverik:

Põnev, endateada pole ma elus ühtegi screensaverit teinud, ausaltöeldes pole mul aimugi, kuidas neid teha. Nii et müstika, endiselt.

mai 16, 2006 2:49 PM  
Anonymous Anonüümne:

No ju Sa siis leidsid neid kusagilt ja demonstreerisid meile, või olid need mingid muud kujundid, mida oled konstrueerinud, aga tuttava näoga on see muuvi, mille seekord teinud oled. Ja jah, täispikk muidugi.... ossa, kus võiks kõiksugu asju ette kujutada, mida see kõik tähendab.....

mai 16, 2006 6:12 PM  
Blogger Eppppp:

Muide, see olevat tavaline asi, et lapsed ja vanemad mäletavad täiesti erinevaid asju lapse lapsepõlvest.

mai 17, 2006 5:39 AM  

Palun, võta ise sõna!