Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


kolmapäev, mai 03, 2006

Jõudsin mereni

Miks ma ei viitsi enam kirjutada sellest, kuidas vana pesumasin on uuega asendatud (näeb küll seegi kasutatud välja), ja kuidas see vist jälle otsad andis? Või sellest, et Deboral on ema külas, täna vist küll lahkus, ja kuidas sarnasus oli silmaga näha? Või et külmkappi ilmusid koos Debora saabumisega sellised, Sulle piltidelt tuttavate juustupakkide suurused pakikesed, tume kraam sees ja "Pumpernickel" peale kirjutatud? Ei tea. Äkki on see kõik lihtsalt liiga tavaliseks muutunud?

Kallis lugeja, vaata parem pilte. Need tegin 5. aprillil, enne Eestisse sõitmist.

http://sverik.pri.ee/pildid/5.aprill/

Peale jäid põhiliselt lilled ja linnud, mõni üksik maja siiski ka. Enamus piltidest on tehtud muuseumi taga olevas pargis.

Täna oli, ja on endiselt jälle väga ilus ilm. 18 kraadi sooja, päike paistab. Vahepeal, eriti mere ääres tuleb tugev tuul ja teeb olemise jahedaks. Siis tuleb jope lukk lõuani kinni tõmmata. Majade vahele jõudes hakkab aga palav ja t-särk on täiesti paras. Vähemalt niikaua, kuni päike otse peale paistab.

http://sverik.pri.ee/pildid/3.mai/

Vesi oli oodatult jahe. Mõtisklesin, et tea, kas siin üldse ujutaksegi. Minu küsimusele vastas üks silt, mis teatas, et ujutakse küll, mootoriga ja mootorita laevad on lausa keelatud. Ilmselt räägitakse sellest alast, mis jääb kaarjast, tulemastiga lõppevast muulist vasakule. Ilus liivarand on sääl.

Mingi tüüp askeldas muuli ääres adru ja muud pahna hunnikus, mille meri sinna kuhjanud oli. Otsis ilmselt oma viskikasti.

Vat see murukeegel seal, või kuidas seda kutsuda tuleks. Istusin seal platsi ääres mõnda aega, puhkasin jalga ja jälgisin lõbutsevaid vanureid. Olin ainus allakuuekümneviiene, kes seal läheduses viibis. Ei, siiski, üks vanaisa oli oma umbes seitsmeaastase lapselapse kaasa võtnud, sõitis too sääl jalgrattaga ringi.

Ahjaa, seda Elgar marsi mängijat nägin ka vilksamisi. Miskine valge mikrobuss, kõlarid peal, Union Jackidega kaunistatud. Mingid valimised on vist tulemas, kui ma õigesti aru olen saanud. Ei tea, kas väga väikese tähtsusega, või ongi reklaam selline tagasihoidlik. Või on nad alles väga kaugel. Tänaval pole igatahes ühtegi plakatit, postkastist olen umbes kaks lihtsakoelist must-valget lehte leidnud, mis mul, tegelikult meil, tervel korteril ühe või teise poolt viisakalt hääletada soovitasid.

Lugejakirjad:

Blogger Jüri:

Pean sind kurvastama, ehkki Sa ise tead niikuinii ise kah, et meil siin oli täna paar kraadi soojem ;). Põlvas näiteks 21.

Aga ma tahtsin küsida nende filmidest tuttavaks saanud ridaelamute kohta. Kas nende taga ongi igalpool sellised märksa koledamad(võrreldes fassaadiga) garaažid? Ma ei olnud kunagi mõelnud, et kas sellistel elamutel võiks olla ka tagaaed, aga 5. aprilli piltidest paistsid kahel pildil inetud garaažid.

mai 03, 2006 5:51 PM  
Blogger Sverik:

See ainult rõõmustab mind, et mu kallitel lugejatel nii ilus ilm on.

Tagaaedade kohta, tõepoolest. Igal majal on esimene aed ja tagumine aed. Mõlema suurus on varieeruv, tagumises aias võib olla garaaž, aga võib ka mitte olla. Üldiselt, niipalju kui mina olen näinud, on nad eranditult üsna hooldamata.

Samuti ei tohiks ennast lasta eksitada siin minu poolt kasutust leidnud sõnast "aed" (tõlge sõnast "yard"). Tagumises aias haljastus reeglina puudub. Esimeses on ta olemas, kui esimene aed on suurem ja maja väheke korralikum. Need pikkade hekkidega majaesised kaunistavad ilmselt üsna rikka klassi majade esist, selliseid olen ainult täpselt sealkohas näinud. Mujal on selline, nagu seal mõni pilt edasi näha - kaks ruutmeetrit akna all ja siis on tänav.

mai 03, 2006 9:34 PM  

Palun, võta ise sõna!