Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


esmaspäev, aprill 24, 2006

Tegelikult mulle meeldib Linux

Linux on tore.

Eestis olles paigaldasin vanemate arvutisse Skype'i, ja selle käigus avastasin, et minu enda arvutis ta enam ei töötanud. Valitses täielik vaikus. Ei kuulnud mina ega kuulnud teised. Peale mitmepäevast peamurdmist ja programmide peale ja maha võtmist selgus lõpuks, et mingitel segastel põhjustel (kahtlustati, et purjus pea?) olin mikserisse valesse kohta ühe linnukese teinud. Oligi kogu moos. Linnukese mõju ei selgunud kohe, sest kui ühest programmist linnukese ära võtsin, pani teine ta jälle kohusetundlikult tagasi. Aitäh, täiesti mõttetu linnuke nimega IEC958. Sinusuguseid oleks Linuxisse rohkem vaja, neid on seal niigi vähe.

Nüüd siis skaibin jälle ja olen kogemuse võrra rikkam. Ei tea ainult, millise kogemuse.

Lugejakirjad:

Blogger lontu lõvikutsu:

Linuks ja heli on õudsad asjad kokkusobimatuse poolest. Pisipehme otseneiks miksib aastaid paraleelselt eri progede helivajadused kokku ja läbisegi, aga linuksis kasuta vaid üht programmi korraga. Kui gaimis helid aktiveeritud, siis mp3 pleier jätab loo lõppedes end seisma ja läheb gaimi sõnumihelide pikaks kontserdiks. Vähemalt mu eelmisel kevadel praktiseeritud fedora oleks nõnda tahtnud.

aprill 24, 2006 11:05 PM  
Blogger Sverik:

Selles osas on ta leebunud - praegu ma näiteks skaibin ja kuulan muusikat korraga, pole mingit probleemi. Ja Tartus õnnestus talle ka selgeks teha, et heli tuleks kõigist 5+1 kõlarist välja lasta, isegi kuue kanaliga WAV faili mängib korrektselt.
Tegelikult on kõik võimalik tööle panna, aga mind häirib see, et irmsat häkkimist ja konfimist peab kasutaja tegema, riistvaratootjad mõtlevad enamasti ainult Windowsi peale, kui nad oma juppidele ohjasid kirjutavad. Õnneks on selles osas ka suur ja särav erand - nVidia ja tema graafikakiirendid. Sügav kummardus talle.

aprill 25, 2006 4:37 AM  
Blogger lontu lõvikutsu:

Jah, mina kui süüta humanitaarist mittehäkker lihtsalt ei saa hakkama. Enamasti olen kerneli kompiilimisega toime tulnud, kuid samas on seegi raske. Ehk siis nvidiale on samuti vaja tööd, aga vähemasti on olemas ja on töötanud. Aga see on üks põhjus, miks ma Tulilindu ei ole tasuta saadud akendest puhtaks tegema hakanud. Ati ju mobiilsetest seadmetes nii populaarne, et vaid üksikud goforce'id sinna jõuavad.

aprill 25, 2006 5:50 PM  

Palun, võta ise sõna!