Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


reede, aprill 07, 2006

Veidi vaikust

Meie kursusel on matemaatikatase üsna kehv. Arusaadav ka, inimesed on väga erinevate taustadega. Mina olen väheseid, kes baka ajal tõsiselt matemaatikaga tegelenud on, hiinlane tundub teine olevat, kes on matemaatikat enne nuusutanud.

Tänane õppivate agentide praks (tegelesime lihtsate tingimuslike tõenäosuste arvutamisega (naiivne Bayes'i klassifitseerija)) tuletas kaheti keskkooli meelde.

Esiteks - kui kohale jõudsin, oli Valentina juba tänased kaks ülesannet laiali jaganud ja midagi ilmselt ka seletanud. Istusin maha ja hakkasin lahendama. Kui minul esimese ülesande vastus käes oli, küsis Valentina klassi käest, et mida me siis alustuseks arvutama peaksime? Mõtlesin natuke ja lahendasin teise ka ära.

Teiseks - kuna mul olid juba lahendused käes, kutsus Valentina mind oma tulemusi tahvlile kirja panema. Umbes pool praksist mööduski nii, et mina olen tahvli ees ja kirjutan ning õpetaja seletab.

Tartu Ülikooli matemaatikatase annab tunda. Seal ei olnud kordagi olukorda, kus ma oleksin kogu praksi ülesanded kümne minutiga ära teinud. Tegelikult tahtsin ma aga seda küsida, et miks see tahvli ette kutsumine just siis toimub, kui ma pole viitsinud eelmisel päeval oma niigi räpast pead pesta?

* * *

Nüüd tuleb aga eetrisse väike paus. Homme, laupäeval, 8. aprillil hakkan Eesti suunas liikuma. Pühapäeva hommikul jõuan jälle Riiga. Äkki mäletad, kallis lugeja, et eelmine kord lubasin samuti eetrivaikust, kuid katkestasin selle (paberile kirjutatud) sõnumitega Riia kohvikust. Ei tea, kas seekord nii läheb, Riiga on juba laupäeval jõudmas sünnipäevaseltskond, mis pühapäeval muutub vastuvõtukomiteeks. Tagasi Sunderlandi jõuan 22. aprillil Londoni ja rongi kaudu. Eks siis annan endast jälle märku.

Viimane eksam on mul 23. juunil, enne seda on siia jõudnud Maarja, kellega koos tahaks peale seda teha väikse tiiru Šotimaal ja siis Eestisse tagasi sõita. Nii et tõenäoliselt saab see kuupäev, või noh, juuli algus Sunderlandi Sõnumite lõpuks, vähemalt tema praeguse kuju lõpuks. Pean veel mõned korrad edasi-tagasi liikuma kuskil augusti ja detsembri kandis, aga siia ei jää siis mitte kauemaks kui vast kaks nädalat. Olge siis teadlikud. Ja kena püha teile.

Lugejakirjad:

Blogger Eppppp:

Oleme endiselt su üle väga uhked! ;)
Aga mis püha? Kas juba lihavõtted käes?

aprill 07, 2006 8:24 PM  
Blogger Sverik:

Hee, tänan!
Lihavõttepüha jah. Magistrantidel on puhkust kaks nädalat, undergraduate'idel kolm.

aprill 10, 2006 3:02 PM  

Palun, võta ise sõna!