Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


kolmapäev, veebruar 22, 2006

Mmm...

Leban voodis ja und ei tule. Lambaid pole mõtet lugeda, ükskord proovisin, aga mida suuremaks numbrid läksid, seda põnevam oli, matemaatiku värk. Millest muust siis ikka mõelda, kui Eesti teatrist. (Loen seda teksti hiljem üle ja avastan, kui halvasti ma siin kogemata või alateadlikult olen Eesti teatri kohta öelnud. Tegelikult polnud see üldsegi nii mõeldud. Kõigepealt kirjutasin selle "Millest muust siis ikka..." lause (et näidata oma intelligentsust ja tahet sellest mõelda), aga siis tundus, et ütlen, justkui mõtleks ma õhtuti voodis pidevalt ainult Eesti teatrist. Ja siis panin selle lammaste lugemise lause sinna vahele. Tahtsin lauset huvitavamaks teha ja panin selle matemaatiku värgi sisse. Ja nüüd avastasin, millega ma hakkama olen saanud. Aga las olla, paras mulle, et ma selle Eesti teatriga ennast ehtida tahtsin.)

Hakkasin meelde tuletama neid nimesid, mis mulle kunagi meelde ei tule. Meelde ei tule mul see..., noh, tead küll, selle meesnäitleja nimi. Kuidas see nüüd oligi. "M" tähega nimi oleks nagu, noh... mm... Nägu on silme ees, aga nimi on kuskil peidus. Mmmm...Marko Matvere? Ei, ei, mitte see, üks teine, noh, ee.., Mihkel Matiisen? Ei-ei, see pole ju üldse näitlejagi. Mmm... oeh. Noh. Tead ju küll, "Julias" mängis ja, see tuleb esimesena viimastest tükkidest meelde. Madis.. ei, Mart, Marko, Mati.. eh. Nimi on ju olemas, lihtsalt ei suuda välja öelda-mõelda. Mati-Margus... jajah, muidugi. Mmmm... On ju teada, et mida rohkem meenutada, seda rohkem meelest läheb. Kindel värk on mõelda millelegi muule, siis tuleb lõpuks see nimi ka meelde. Hea küll, millised need teised nimed on, mis kunagi meelde ei tule? No see Erik, või ei, Erki, või mis ta nüüd oligi. Noh, tead teda küll. Erkki Hüva, ei, mis. Erkki Luuk... eh, need pole ju näitlejad. Erki... Nojah, kes seal teatris veel on, see, tead, noh... Uuu..., ei, ei ole pikk "U", lühikesega algab. Noh, isa ja poeg, poeg on seal teatris. Uu... Jüri Krjukov? Ei, ei, mitte see nimi. Noh.. isa nimi on.. ee... ja poja nimi on ju... Juhan.. Ulfsak! Ja isa on siis Lembit Ulfsak, muidugi. Nii, Erki... Erik... ei tule meelde. Üritaks ikka pingsalt selle Erki-Eriku peale mõelda, äkki siis see esimene nimi tuleb meelde. Mis see Erik siis ikkagi oli, noh... Erki - Erik - Erki - Erik - Erki - Erik - Erki - Erik - Erki - Erik - Erki - Erik Mmmm...., ei tule kumbagi. Hüva, seal selles Juhani ja Erki teatris on ju veel näitlejaid, see, noh, see, kes selles Sex Pistolsi etenduses Sidi mängis. See on ju see, Raul Saaremets, ei, Üllar Saaremäe, ei Lauri Saatpalu, ei-ei-ei, aga vähemalt on üks nendest näitleja, hea seegi. Nojah, tundub, et tema nimi ei tulegi meelde, ja ega ta vist "S" tähega alanud ka. Erki Laur! Muidugi, see ta oligi, jah. Mmmm....., see on ikka kuskil sügavikus, Mait Vaik... ei. Aga Aarne Üksküla nimi on mulle lõpuks meelde hakanud jääma. Tähendab, selles mõttes, et kui vaja on, siis oskan välja öelda. Ja Liina Vahtrik ka. Oot, sellel Sex Pistolsi tükil oli ju mingi ametlik nimi ka, mis see võis olla. Nagu oleks olnud "V" tähega... V.. võltsid. Võltsid. Võltsid... "Ainult võltsid jäävad ellu", just, jah! Ei noh, see oli ikka hea tükk, ja see laul... Jah, "Eesti ballaadid" tuleb siit kohe meelde, ei tea, kas DVD ka juba väljas on? Lubati ju. Mait Malmsten!


P.S. Selle jutu kirjutamise ajal läks mul Mait Malmsteni nimi mitu korda meelest ära. Lõpuks, kui olin viimase lause juurde jõudnud, pidin Draamateatri lehele minema mälu värskendama. Esimese hooga tahtsin midagi otsingusse kirjutada, aga siis sain aru, et mul pole sinna mitte midagi kirjutada. Lehekülg "Inimesed" aitas.

Lugejakirjad:

Anonymous Anonüümne:

Noh, varsti on teaatris üks näitelajas, kelle nimi meelest ei lähe :P

veebruar 23, 2006 4:51 PM  
Blogger Sverik:

Eino mine seda minu pead tea. Oota, mis see sinu nimi oligi, Mmm...

veebruar 23, 2006 5:04 PM  
Blogger Sverik:

Ja selle näitelaja nimi on ju.. Vv... ohh.

veebruar 23, 2006 5:05 PM  
Anonymous Anonüümne:

Scar: ei, "eesti ballaade" pole ikka veel. just otsisin ja küsisin poest.

veebruar 23, 2006 8:35 PM  

Palun, võta ise sõna!