Sunderlandi Sõnumid

Šokolaadikarva majad ja igavene sügis.


laupäev, juuni 17, 2006

Viimased minutid, viimased päevad

Ettevaatust: järgnev sisaldab üleloomulikus koguses sõna "ettekanne".

Teisipäeval kella kümne paiku tuli teha ettekanne oma järjekordsest kodutööst, töö tuli esitada ettekande ajal. Minul õnnestus järjekordselt viimase minuti piire nihutada. Pool vajalikust kirjatööst valmis esmaspäeva ja teisipäeva vahelisel ööl, et mitte öelda teisipäeva hommikul.

Täpse ülesande olin saanud ühe doktorandi käest, võrrelda ja katsetada piltide erinevuse mõõte. Ehk et kuidas mõõta kahe pildi sarnasust/erinevust. Võiksin ju kõik tema kaela ajada ja öelda, et tema ei teinud asju selleks ajaks kui lubas, aga ega mina tähtaegade osas kuigi palju parem ei ole. Samas, tähtaegadest üle ma väga ei lähe, jätan lihtsalt asjad viimasele sekundile.

Igatahes oleksin saanud väga edukalt oma jutu ka ilma temata valmis kirjutada, tema hilinemisi kasutasin lihtsalt ettekäänetena, miks kõike muudkui edasi lükata.

Ettekandeks vajalikud slaidid valmisid teiste ettekannete kuulamise ajal. Ühel hetkel nägin seda doktoranti klassiruumi akna tagant läbi minemas, oli ta öelnud, et kutsugu ma teda, kui oma ettekannet hakkan pidama. Käisingi enne kutsumas, aga teda polnud kohal, kuidagi oli ta siis ise õigesse kohta jõudnud. Eelmise päeva õhtuks oli ta lubanud vaadata üle mu programmijupi ja teatada meilitsi, kas arvutused on programeeritud õigesti. Kirja polnud saabunud, nüüd, teiste ettekannete ajal küsis ta, et kas saaks minu ettekande edasi lükata, ta olevat leidnud mu programmist vea. Vea, mis muudab absoluutselt kõiki tulemusi. Eino tere. Tere, Eino. Vaatasin üle, mis vea ta siis leidnud oli. Selgus, et ta ise oli Matlabi koodist veidi valesti aru saanud, lõpuks nõustus, et küllap on siis ikka õigesti tehtud.

Öösel olin maganud 20 minutit, imekombel suutsin ettekande ajal ärkvel püsida. Kursavend Martin ütles hiljem, et täitsa mõistlik ettekanne olevat olnud, tema nägi üsna mitut minu omast palju kehvemat. Loodame siis kõige paremat.

Eile lõpetasin viimase kodutöö, see siiski ei jäänud viimasele minutile, tähtaeg on kuskil 26. või 28. juunil, sel ajal oleme aga juba Šotimaal.

* * *

Ja nüüd midagi hoopis teisest valdkonnast.

Mõni aeg enne siia tulekut olin näinud "Loomade farmi" etendust. See tuletas ennast mulle minu esimeste siinoldud kuude jooksul kõvasti meelde. Paar päeva tagasi pistsime arvutisse "Loomade farmi" DVD ja vaatasime üle, ja juba kuue päeva pärast lahkume Sunderlandist päris pikaks ajaks. Rokivad nad ikka täiega, aplaus.

Lugejakirjad:

Palun, võta ise sõna!